Over 200 med på Photowalk

Mange deltok på årets Photowalk                     foto: Emil Reiertsen

Over 200 fotoentusiaster hadde tatt turen til Nygaten og Ur og Fotos lokaler, som for andre gang stod som arrangør av Photowalk, eller fototråkk som mange av deltagerne har valgt å kalle arrangementet.  I år som i fjor var både Nikon, Canon og Olympus sponsorer og stilte med folk som Bjørn Opsahl, fotograf og Nikon ambassadør, fotograf Tarjei Krogh fra  Olympus mens Lars Erik Hansen og Emil Reiertsen representerte Canon. I år var det hele fem grupper med fotoentusiaster fordelt på fem grupper i sving. Deltakerne kunne blant annet prøve seg på action fotografering som hvor en rekke BMX syklister sørget for at de fremmøtte fotografene fikk nok av motiver å velge mellom, mens gruppene ledet av Bjørn Opsahl og Tarjei Krogh fikk en innføring i «street photography». I år var det fritt frem hvilken gruppe man fulgte, uavhengig av kameramerke, og selv valgte jeg å følge Tarjei som hadde mange nyttige tips å lære fra seg under vandringen som var innom både smau, telefonkiosker og bakgårder. Vi hadde også med 2 fantastiske modeller underveis, noe som viste seg å bli meget populært blant deltagerne i gruppen. Lars fra Canon startet fra Musèhagen på Nygårdhøyden og gikk etterhevert gjennom sentrum og målet som var Rosenkrantztårnet, hvor det var anledning til å prøve ut forskjellig optikk og annet utstyr fra Canon, inkludert 400mm og 800 mm superteler. Avslutningen av årets PhotoWalk var også i år lagt til Logen Bar hvor tørste fotoentusiaster kunne leske tørre struper etter drøyt 3 timers vandring med kameraet.
I etterkant har jeg fått masse positive tilbakemeldinger på arrangementet, noe som absolutt er med på å legge grunnlag for en ny PhotoWalk til neste år.

Var du med på Photowalken? Har du tips, ris eller ros som kanskje kan være med å forbedre neste års PhotoWalk. Skriv gjerne i kommentarfeltet under.

Takk for turen.

7 kommentar to “Over 200 med på Photowalk”

  1. Jeg fulgte BMX-syklistene og det bød på veldig spennende fotomuligheter, både fotografer og syklister koste seg i finværet.

  2. Jeg var med Canon-gruppen først ved museet, og deretter ut på festningen. Det var en kjempefin tur synes jeg. Og masse god info fra lederen underveis. Dette vil jeg delta på flere ganger ja:-)

  3. Selv fulgte jeg Olympus-gruppen, og det var et godt valg.
    Tarjei Krogh var en innspirerende lærer å ha med seg.
    Skryt fortjener også de to modellene som var med oss på turen.
    En vellykket dag dette,helt klart.

  4. Amalie Nesse Tolleshaug Says:

    Jeg fulgte med Olympus gruppen og er veldig fornøyd med årets photowalk og er gjerne med neste gang og 😉
    Fint vær var det og så ble en knall dag 🙂

  5. stuart lees Says:

    I was with the streetphotography group. A great day out and learnt a lot about composition and finding good frames for pictures. Thank you for doing this, I imagine it takes a lot of time and effort and I am sure everyone appreciated the oppotunity to take part in something like this, so thank you, am looking forward to next year.

  6. Bedre seint enn aldri! Takk for turen! Vandret med Tarjei og jentene og hadde det mega artig!

  7. Jeg var med Canon – gruppen, i år som i fjor!
    I år hadde de et bedre tilrettelagt tilbud for oss deltagere. Tema var på dagens plan i år. » biking » / sykkeltriks. En gruppe fikk nærkontakt med bruk av ulike linser / objektiv. Vi var heldige med været…

    Samlingen i Logen Bar, renner litt ut i fisk ! slik jeg ser det .Men jeg hadde den festlige fotografen Tarjei Krogh ved mitt bord .
    Selvfølgelig er jeg spent på å se resultatene fra 8. mai når de kommer på nettet
    Et bilde til innsending pr deltager ! Det er ikke lett å komme fram til den avgjørelsen . Tar det som det kommer.. :-))

Legg igjen en kommentar

