Canon EOS nr. 40 millioner

Canon annonserte i dag at samlet produksjon av selskapets EOS-serie med film og digitale speilreflekskameraer har passert 40 millioner enheter. Canon EOS-systemet ble lansert i 1987 da Canon annonserte opphør av selskapets FD serie med manuell fokus-SLR kameraer og linser, og introduserte EOS 650 autofokus speilreflekskamera sammen med de første EF-objektiver. I 1997, ved 10-årsjubileet i serien, passerte produksjonen 10 millioner kamera enheter, og i 2003 passerte Canon 20 millioner merket. Etter suksessen med digitale SLR kameraer, dro Canon på, og nådde 30 millioner merket i løpet av seriens 20-års jubileum i desember 2007, etterfulgt av dagens 40-millioner produksjons milepæl.

2 kommentar to “Canon EOS nr. 40 millioner”

  1. Jeg kjøpte et Canon EOS 350 D i 2007, januar. Har vært og er fremdeles fornøyd med det kameraet.
    Behovene utvikles etter som en er ivrig med hobbyen sin. Nytt kamera hadde vært i tankene mine en stund. Canon ESO 7 D studerte jeg litt på, Så oppdaget jeg at et nytt Canon EOS 550 D var på markede. En fotobutikk ble oppsøkt, jeg fikk en grundig instruksjon på begge de kameraene. Tenkte til neste dag … Det ble EOS 550 D. Selve størrelsen / vekt på kamera var litt avgjørende for mitt valg. Men 550 hadde mange av 7 D finessene .Derfor ble valget enkelt. Objektivet Canon 18 -200 IS spanderte jeg meg i desember… Jeg er kjempefornøyd Kan derfor trykt anbefale Canon EOS 550 D. SÅ GODT Å JOBBE MED….

  2. Ja, Canon har nærmest haglet ut med kameraer de siste par årene. De har noe for enhver prisklasse synes jeg, og for ethvert nivå en måtte være på. Jeg for min del startet med 350D, deretter 450D. Og nå til 7D. Jeg kunne aller helst tenkt meg mkII. Men da sitter jeg igjen med endel linser jeg ikke får brukt. Og jeg tror nok 7D`en vil holde i lange tider for min del. Grepet og vekten hadde endel å si for min del ang 7D`en. (Men ikke bare det så klart) Det gir mer balanse når jeg bruker litt tyngre linser som 18-200. Er veldig fornøyd med alle de tre kameraene. Og da spesielt med tanke på brukervennligheten, og strukturen rett og slett.

Legg igjen en kommentar

