Nikon 12-24 får filtermulighet

Den 15. mars i år skrev jeg om den planlagte filterløsningen for Nikons 14-24 vidvinkelzoom fra filterprodusenten LEE. Jeg har i kjølvannet av dette fått utallige henvendelser på epost fra eiere av dette objektivet og kan nå glede dere alle med at filterholderen er satt i produksjon og kan forhåndsbestilles.
SW150 filter holderen er i utgangspunktet blitt designet for å passe  Nikons 14-24mm objektiv, men vil også etterhvert bli tilpasset for å passe på andre supervidvinkel objektiver etter den første lanseringen.
SW150 er tilgjengelig som en startpakke som inneholder en filter holder, adapter krage for linsen, et 0.6 ND Hard Graduate filter  i størrelse 150mm x 170mm, og et Neopren Linsedeksel som passer over kragen montert på objektivet.
Hele spekteret av LEEs  filtre kan brukes på SW150. Polarisasjonsfilter og LEEs Big Stopper er ikke tilgjengelig for dette systemet.
En separat solgt tilpassing, kalt «System adapter» lar deg tilpasse SW150 inn i en eksisterende LEE Adaptor Ring slik at det kan monteres til andre linser.

Lee filtere var representert i Norge gjennom Nye ExpoService som nå desverre ikke er blant oss lenger, men jeg har litt kontakt med gutta hos LEE, så hvis noen av dere fremdeles er genuint interessert i denne filter løsningen, er det bare å ta kontakt med meg, så skal jeg se hva jeg får til. Pris kommer…….

Legg igjen en kommentar

